Partnerzy serwisu:
Pasażer

Argetyna: Eko-pociąg do cudu natury

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

Jednym z siedmiu nowych cudów świata natury są zjawiskowe wodospady Iguazú, leżące na granicy argentyńsko-brazylijskiej na rzece Iguaçu. Wodospady rozciągają się na długości 2 kilometrów i składają się z 275 progów skalnych. W największej kaskadzie wodospadów nazwanej „Diabelska Gardziel” woda spada z wysokości 82 m, a szum wody słyszany jest w promieniu ponad 10 km. Wodospady znajdują się na terenie Parku Narodowego Iguazú, utworzonego po stronie Argentyńskiej w 1934 roku. W roku 1984 Park Narodowy o powierzchni 550 kilometrów kwadratowych został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO, a dziesięć lat później w roku 1995 na terenie Parku wybudowano kolejkę wąskotorową w celu sprawnego transportu turystów po rozległych obszarach Iguazú. Rocznie kolejka przewozi blisko milion pasażerów.

Trasa pociągu „Tren Ecológico de la Selva”, czyli „Ekologicznego pociągu dżungli”, liczy 7 km i prowadzi przez subtropikalny las deszczowy do wodospadów, w tym „Diabelskiej Gardzieli”, położonej około 1 km od ostatniej stacji kolejki. Wąskotorowa linia o prześwicie toru 600 mm składa się z trzech stacji oraz dwóch mijanek. Na trasie znajduje się 12 mostów, a maksymalna prędkość szlakowa pociągów wynosi 20 km/h. Na linii zastosowano lekkie szyny i rzecz jasna ekologiczne, drewniane podkłady. Stacją początkową jest „Estación Central”, zlokalizowana vis a vis wejścia do Parku Narodowego. Kolejną, oddaloną o 2 km stacją jest „Cataratas”, czyli „Wodospady”, zaś stacja końcowa nosi nazwę „Estación Garganta” i leży najbliżej największej kaskady „Diabelska Gardziel”, do której prowadzi ponad kilometrowa kładka zbudowana nad powierzchnią wody.

Między pierwszą a drugą stacją jest szlak dwutorowy, następnie pięciokilometrowy odcinek ze stacji Cataratas do Garganta pociągi pokonują po jednym torze. Przejazd całą trasą kolejki trwa od 20 do 25 minut, jednak w praktyce podróż może być nawet dwa razy dłuższa. Ma to związek z obowiązkową przesiadką na stacji Cataratas z pociągu wahadłowego kursującego z pierwszej do drugiej stacji na drugi skład, obsługujący relację Cataratas – Garganta.

Tabor do obsługi kolejki został sprowadzony aż z Europy. Pociągi zbudowano w 1907 roku w warsztatach firmy Alan Keef Ltd Company w miejscowości Ross-on-Wye, 200 km od Londynu. Są to ekologiczne, zielone pociągi typu push-pull składające się z wagonów, w tym jednego wagonu z kabiną sterowniczą i lokomotywy napędzanej gazem ziemnym. Odkryte wagony pasażerskie typu „letniak” z drewnianymi siedzeniami i zadaszeniem dają pasażerom bezpośrednią możliwość kontaktu z naturą. Każdy pociąg składa się z czterech lub pięciu wagonów i mieści od 200 do 250 osób. Jeden z wagonów przystosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych.

Pociągi Tren Ecológico de la Selva kursują codziennie w godzinach otwarcia Parku Narodowego Iguazú, czyli między 8:00 a 18:00. Częstotliwość kursowania w zależności od frekwencji wynosi od 15 do 30 minut. W pociągach nie ma konduktorów, a na stacjach nie znajdziemy też kas biletowych. Przejazd pociągiem odbywa się na podstawie biletu wstępu do Parku Narodowego, który kosztuje 45 USD, czyli około 168 zł.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Świętokrzyskie drezyny do Chmielnika. Samorząd przejmie wąskotorówkę?

Infrastruktura

Świętokrzyskie drezyny do Chmielnika. Samorząd przejmie wąskotorówkę?

Kasper Fiszer 26 października 2025

Łódzkie: Dobre wyniki pierwszego sezonu szlaku zabytków techniki

Tabor i technika

Weekend z pociągiem retro – parowóz na trasie do Muszyny, Krynicy, Biecza oraz Gorlic

Pasażer

Weekend z pociągiem retro – parowóz na trasie do Muszyny, Krynicy, Biecza oraz Gorlic

Nowosądeckie Stowarzyszenie Miłośników Kolei 23 września 2023

Z Białegostoku do Walił pociągiem Polregio

Pasażer

Z Białegostoku do Walił pociągiem Polregio

inf. pras. Polregio 03 czerwca 2023

Niezwykła wycieczka maturzystów. W 13 dni pociągami dookoła Polski

Warte uwagi

Zobacz również:

Świętokrzyskie drezyny do Chmielnika. Samorząd przejmie wąskotorówkę?

Infrastruktura

Świętokrzyskie drezyny do Chmielnika. Samorząd przejmie wąskotorówkę?

Kasper Fiszer 26 października 2025

Łódzkie: Dobre wyniki pierwszego sezonu szlaku zabytków techniki

Tabor i technika

Weekend z pociągiem retro – parowóz na trasie do Muszyny, Krynicy, Biecza oraz Gorlic

Pasażer

Weekend z pociągiem retro – parowóz na trasie do Muszyny, Krynicy, Biecza oraz Gorlic

Nowosądeckie Stowarzyszenie Miłośników Kolei 23 września 2023

Z Białegostoku do Walił pociągiem Polregio

Pasażer

Z Białegostoku do Walił pociągiem Polregio

inf. pras. Polregio 03 czerwca 2023

Niezwykła wycieczka maturzystów. W 13 dni pociągami dookoła Polski

Warte uwagi

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij